woensdag 18 juli 2012

Rustgevend: massage met patchouli

De laatste paar dagen zitten de spieren van mijn heup weer heerlijk in de knoop. Omdraaien in bed is pijnlijk, net als te lang zitten op een stoel – vooral het opstaan. Ik heb deze knopen te danken aan een scheefstaand bekken wat ik heb overgehouden aan een auto-ongeluk een aantal jaar geleden. Doordat mijn bekken niet in het gareel staat, komt er meer druk op mijn onderrug en linkerheup te liggen wat bewegen betreft. En zo nu en dan zit de boel dan in de knoop. Gelukkig helpt gerichte drukpuntmassage een heleboel.



Zo heb ik namelijk die paar jaar geleden een half jaar fysiotherapie gehad, waarvan drukpuntmassage een groot onderdeel was. Mijn fysiotherapeut verkondigde regelmatig dat zelfs mijn knopen eigen knopen hadden en dat was tijdens de sessies ook zeker te voelen. Na het half jaar had hij de knopen er echter wel uit en kon ik weer op eigen benen staan. Zo nu en dan schieten de knopen er echter weer in. Bijvoorbeeld omdat ik dan te lang en te intensief achter de computer heb gezeten in dezelfde houding. Of door te veel belasting van lichaamsbeweging. Gelukkig weet ik zelf de knopen eruit te drukken, maar wel met massageolie.

Laatst kreeg ik een heerlijk pakketje van Kneipp met de nieuwste patchouli lijn. Patchouli is een van mijn favoriete geuren, omdat het zo zacht, kruidig en warm is. Het sluit als een behaaglijke wollen deken om je heen. Binnen de kortste keren droom je helemaal weg op een soort van lichtgroene wolk… In de aromatherapie wordt patchouli vaak ingezet als geur om tot rust te komen en balans te creĆ«ren, waardoor je er weer helemaal tegen kan. Wanneer je het ’s avonds gebruikt val je makkelijker in slaap – op die lichtgroene wolk. Kun je nagaan hoe blij ik was met de massageolie in het pakketje! Want rust en balans dat kunnen die knopen van mij wel gebruiken. De massageolie met patchouli van Kneipp biedt eigenlijk ook een warme deken. De geur is heerlijk zacht en de olie laat zich gemakkelijk over de huid verdelen waardoor je maar weinig per keer ervan nodig hebt.

Vanavond na het douchen (met de nieuwe Kneipp patchouli douche) ga ik de knopen in mijn heup weer te lijf met de patchouli massageolie. Uiteraard is het ook geschikt voor een ontspannende of liefdevolle massage van nek, schouders, rug, handen en voeten…


Ondeugend patchouli weetje: de geur wordt in de aromatherapie ook ingezet als afrodisiacum!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.