woensdag 3 oktober 2012

Dierendagonderzoek: Vrouw verkiest hond boven partner

Morgen is het dan zover: Werelddierendag. Intratuin voerde een onderzoek uit door heel Nederland (1.000 respondenten) om uit te zoeken wat wij Nederlanders nu over hebben voor onze huisdieren. Mij hebben ze niets gevraagd, maar kan mij zeker vinden in een aantal onderzoeksfeiten. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat 96% van de vrouwen aangeeft soms tot vaak met hun huisdier te praten. Vooral honden blijken goede gesprekspartners (25% van de hondenbezitters). Tja, een gesprek met je hond is toch super gezellig. Kan ik me zeker in vinden hoor, want ik klets ook maar aan tegen mijn hond.



Het onderzoek van Intratuin leverde heel leuke resultaten op. Zo schijnt het dat vrouwen vaker een huisdier aanschaffen voor zichzelf en mannen voor hun partner of de kinderen. Bovendien is alleen het beste goed genoeg als het om voeding gaat. En onze trouwe viervoeters, knaagdieren, vogels en vissen worden met Dierendag vaak meer verwend dan op andere dagen. Gemiddeld geven we € 356,- uit per jaar voor de basisbenodigdheden en € 40,- per jaar aan luxe artikelen, zoals de trimsalon, kleding en accessoires. Gemiddeld is dat € 1,- per dag, voor Dierendag geven we snel een tientje uit om het dier extra te verwennen.

Wist je dat…
…6 op de 10 huishoudens (62%) een huisdier heeft?
…katten het meest geliefd zijn (33%) gevolgd door honden (28%)?
…dat vooral honden speciaal zijn voor vrouwen? De relatie van vrouw en hond krijgt namelijk een hoger cijfer dan de relatie met haar partner: 9 tegenover een 8,7!
Mannen kijk dus uit, want de viervoeter heeft een speciaal plekje in ons hart!


Mijn hondje heeft ook een zeer speciaal plekje in mijn hart. Mijn vorige hond Bassie (links) was bijna 17 jaar oud toen hij eind maart dit jaar overleed. Dat plekje zal hij altijd behouden. En mijn nieuwe hondje Sammie heeft een nieuw speciaal plekje gekregen. 7 maanden oud alweer. Tja… mij hebben ze niets gevraagd voor het onderzoek, maar ik ben het er zo mee eens.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.