vrijdag 4 oktober 2013

Hippe hondjes

Het is Werelddierendag en natuurlijk is dit een dag om je huisdier eens extra te verwennen met iets lekkers en een cadeautje. Mijn hondje heeft natuurlijk een leuke nieuwe bal van touw gekregen en ik heb een zakje hondensushi voor hem gekocht, maar er zijn ook baasjes en bazinnetjes die het leuk vinden om hun hondje een nieuwe halsband of trui te geven. Ik deed dat overigens ook altijd voor mijn vorige hond: nieuw truitje of jasje. Hij was erg oud en kon een extra warm velletje goed gebruiken.



Het aankleden van honden doen we best al heel erg lang. Zo kon je vroeger altijd al speciale jasjes of dekjes krijgen met een schapenwolletje erin om je hond tegen sneeuw en kou aan te kleden. Tegenwoordig worden er echt kledingstukken ontworpen voor de hond en is de mode zelfs aan trends onderhevig. Zo zie je vaak stoere camo’s in het straatbeeld, maar ook sportieve shirtjes en truitjes. Aan de ene kant is het gewoon leuk om je hond eens aan te kleden (met Koninginnedag of Halloween bijvoorbeeld) aan de andere kant kan het bijzonder nuttig zijn (bij extreme kou of zelfs hitte). Wist je dat er ook hondenschoenen te koop zijn? Ideaal voor de winter wanneer er veel gepekeld wordt buiten ter bescherming van de voetjes. Maar ook als je hond een wondje aan zijn voet heeft (gehad). Met de hondenschoen (verkrijgbaar per vier) kun je de voet tegen infecties beschermen. Vind je hond het echt niet leuk om aangekleed te worden en doet hij of zij er alles aan om zich van de kledingstukken te ontdoen, dan zou ik mijn hond niet meer aankleden. Vind je hond het wel best, dan kan het zeker geen kwaad, zolang het kledingstuk zijn dagelijkse bezigheden maar niet in de weg zit.


Jurkjes: HippeHond.nl.
Schoentjes: ZooPlus.nl.
Halloween kostuums: DoggieVogue.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.