donderdag 23 januari 2014

Verwen je haar met Moroccan Argan Oil van Organix

Ik heb al eens eerder geschreven over Marokkaanse argan olie en de voordelen die het heeft voor de huid en je haar. Zelf mag ik graag deze olie gebruiken om mijn pluizige krullen om te toveren tot verleidelijke lokken. Niet mijn woorden, maar zo staat het wel op de verpakking van de argan olie producten van het (h)eerlijke merk Organix. En eerlijk zeggen, wie wil dat nu niet?



Getest: Moroccan Argan Oil
Omdat ik al bekend ben met de shampoos (echte aanraders voor soepel, zacht haar) was ik ook wel benieuwd naar de Renewing Moroccan Argan Oil en de Moroccan Smooth Perfection van deze lijn. Tijd voor een lekker testje natuurlijk.

Om te föhnen
Te beginnen met de Moroccan Smooth Perfection. Deze is speciaal als je je haar wilt föhnen. Nu föhn ik mijn haar niet zo vaak, maar uiteraard voor deze test wel. Na het wassen van je haar maak je je haar handdoekdroog. Doe wat van de zachte gelachtige crème tussen je handen, wrijf je handen even tegen elkaar en breng het geheel aan op je haar van wortel tot punt. Vervolgens kun je het haar helemaal droogföhnen. Voor het beste resultaat breng je op eventuele pluisjes nog wat gelcrème aan. Het resultaat? Superzacht en glad haar! Met mijn krullende lokken had ik nog wel wat pluisjes om in het gareel te brengen, maar dat geeft helemaal niets. Als je een fan bent van föhnen, dan is dit echt een aanrader. Het beschermt je haren namelijk tijdens het stylen tegen de warmte van de föhn. En dankzij de trekdop sluit de fles goed af, waardoor je het ook makkelijk (zonder lekken) overal mee naar toe kunt nemen.

Lekker zacht haar
Ik ben echt een fan van olie voor je haar. Het enige nadeel is dat je haar er zwaar van kan worden. Naast krullen (en de bijbehorende eigenwijze springerige lokken) heb ik ook nog eens heel fijn haar. En dat is snel te zwaar. Ik gebruik al een tijdje argan olie van een ander merk en was dus zeer nieuwsgierig naar de Renewing Moroccan Argan Oil. Deze gebruik je overigens net als de Moroccan Smooth Perfection op handdoekdroog haar, alleen dan kun je daarna je haar aan de lucht laten drogen (mijn favoriete manier van het drogen van mijn haar). Het is wat dikker dan ik misschien gewend ben, maar wat een heerlijke olie is dit. Het ruikt ontzettend lekker en maakt mijn haar heerlijk zacht en minder eigenwijs. Je kunt overigens kleine hoeveelheden ook op droog haar gebruiken om je haar even op te peppen, zonder dat het haar er vet uit komt te zien. En aangezien deze kleine flacon goed sluit, kun je het gerust meenemen in je handtas.

Echte aanraders
Beide producten zijn echte aanraders. De argan olie in de producten is overigens ook op organische wijze verkregen. Het geeft je haar meer glans en een gezonde, sexy uitstraling. En nogmaals: wie wil dat nu niet?

Wil je meer weten over Organix Moroccan Argan Oil of een van de andere producten van dit heerlijke merk? Kijk dan eens op Organixhair.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.