maandag 17 februari 2014

Verjaardagsfeestje voor mijn hondje

Hieperdepiep Hoera! Mijn Sammie is vandaag jarig! Mijn kleine zwart-witte dondersteen is 2 jaar geworden. Daarom gaat mijn verhaal van vandaag over het vieren van de verjaardag van je hond. Want als een hond een deel is van je gezin (hij is mijn kleine baby) dan mag je een verjaardag best vieren met een cadeautje en wat lekkers. Vandaar dat er op moment van schrijven een gehakttaart in de oven staat.



Hondenspeeltjes
Eigenlijk is een verjaardag voor je huisdier net zoiets als Dierendag, maar omdat het hier in huis altijd Dierendag is, vier ik de verjaardag van mijn hondje altijd met een klein feestje. Ja, ik koop vaak tussendoor een nieuw speeltje voor mijn kleine rakker en hij krijgt iedere dag een extra lekker kluifje (ook om zijn tanden te poetsen overigens), maar voor vandaag doen we iets speciaals. Natuurlijk heeft hij vandaag ook cadeautjes gehad, waaronder een nieuw speeltouw. Let altijd wanneer je een cadeautje koopt – of laat kopen door anderen die je hond ook iets leuks willen geven – dat het speeltje geschikt is voor jouw hond. De dierenspeciaalzaak of dierenafdeling van het tuincentrum verkopen altijd veilige speeltjes.

Lekker hapje
Als wij jarig zijn mogen we vaak kiezen wat we willen eten. Patat bijvoorbeeld of pannenkoeken. En natuurlijk lekkere taartjes. Maar dat is natuurlijk niets voor hondjes. Wanneer je je hond iets extra’s wilt geven voor zijn verjaardag, dan kun je hem of haar natuurlijk een lekker worst geven, extra vers vlees (zoals gekookte kip) of je bakt een verjaardagstaart. Het kookboek Beestachtig lekker (Bakken en koken voor je hond) van Ingeborg Pils is een echte aanrader. Alle recepten zijn tot stand gekomen met behulp van voedingsdeskundigen en dierenartsen, waardoor alle recepten hondjesproof zijn. Van lekkere bananenkoekjes tot pannenkoekjes gevuld met hüttenkäse en lekkere stoofpotjes… er staat van alles in. Zo ook de verjaardagstaart met rozijnen, gehakt en ei.

Verwennerij
Gisteren al begonnen met het pureren van de gekookte aardappelen en vanmiddag dus gebakken: de gehaktverjaardagstaart. Pure verwennerij voor een bijzondere dag van een speciaal hondje. Natuurlijk heb ik de vulling zelf ook even geproefd enne… ik vind het zelf ook lekker. Dat wordt smikkelen als de taart is afgekoeld – want tijdens het schrijven is hij al uit de oven gekomen. Jummie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.