vrijdag 25 april 2014

Oranje boven!

Morgen is het Koningsdag en vandaag zijn de Konings Spelen weer van start gegaan op de basisscholen in Nederland. Vanmorgen kwam ik al heel wat kindjes uitgedost in oranje shirtjes, jurkjes en hoedjes tegen op mijn ochtendwandeling met mijn hondje. Zo gezellig om te zien! En vanavond zullen zich daar heel wat tieners en volwassenen bij voegen, want de oranjefestiviteiten zullen al vroeg losbarsten. Gelukkig heb je nog even tijd om je oranje outfit bij elkaar te zoeken. En natuurlijk je nagels te doen…


Oranje in je outfit
Of het nu wel of niet je kleur is, oranje is vrolijk en zomers. Bovendien is het onze nationale kleur en zal je het komende zomer voor het WK ook nodig hebben. Omdat oranje een sterke kleur is, is het goed om deze te combineren met andere tinten. Zo past het perfect op een witte of zwarte broek en houdt het van jeans. Combineer daarom een oranje top (zoals een T-shirt, blouse of tuniek) met een broek of rok in een van die kleuren. Heb je geen oranje in je kast? Kies dan voor iets met goud of voor kleuren uit onze nationale driekleur.

Pruiken & accessoires
Je kunt ook gewoon kiezen voor je normale outfit en je oranje hart laten spreken door middel van leuke accessoires, zoals pruiken, hoedjes, linten, rozetten en armbandjes. En mannen: draag morgen eens een oranje vlinderdas of stropdas!

Koningsdag funicure
De meest simpele – en leuke manier – om Koningsdag te vieren in je outfit is voor mij door middel van een funicure. Dat wil echter niet zeggen dat ik morgen geen oranje pruik of hoed zal dragen – integendeel – maar mijn nagels doen gewoon lekker mee. Voor deze funicure heb ik nagellak in de kleuren oranje, rood, wit, blauw en goud gebruikt. Links heb ik een vlag gemaakt waarbij ik van links naar rechts oranje, rood, wit en blauw heb gebruikt. De nagel van mijn linkerduim heb ik een witte ondergrond gegeven zodat het gouden kroontje (getekend met een dotting tool) er beter uitspringt. Om de rest van de nagels een koninklijk tintje te geven hebben ze ieder een randje met gouden stipjes gekregen. Rechts heb ik simpel gedaan: alles oranje, maar wel met gouden stipjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.