donderdag 12 juni 2014

Mijn favoriete make-upjes

’Zeg Berry, wat zit er eigenlijk in jouw toilettas?’ Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en meestal blog ik niet over mezelf, maar ik dacht, laat ik deze vraag eens beantwoorden. Want het is best een leuke inhoud die ik vaak gebruik. Daarnaast heb ik best een persoonlijke smaak die ik graag wil delen. Maar eerst: wat vind je van mijn make-uptasje? Zelf laten maken met een foto van mijn oude hondje dat er helaas niet meer is. Maar hij kijkt me wel elke dag lief aan als ik op zoek ga naar mijn favoriete spulletjes.


MASCARA!
Het moest even in hoofdletters, want mijn favoriete make-upproduct is eigenlijk wel mascara. Het is ook een beetje het eerste product dat ik ben gaan gebruiken. Uiteraard in kobaltblauw en knalgroen, want dat was helemaal in, in de jaren 90! Ik heb een hele verzameling met verschillende soorten mascara’s, waarvan dit er drie zijn die ik het meest gebruik. Ik ben niet gezegend met lange wimpers en ze zijn ook nog eens vrij licht van kleur, dus een beetje mascara mag er wel tegenaan. En als meisje uit de 90s ben ik blij dat Miss Sporty nu ook weer knalkleurtjes (zoals deze turquoise) heeft uitgebracht.

Eyeliner
Naast mascara ben ik ook dol op eyeliner, van potloodjes tot de liquids, van gitzwart tot metallic blauw. Als ik geen zin heb in oogschaduw, zet ik toch altijd een lijntje. Eigenlijk is mascara en een lijntje wel mijn vaste zomerlook. Het mooiste vind ik als een eyeliner nog iets speciaals brengt. Een metallic glans bijvoorbeeld of een glittertje. Zo krijgt je oogopslag net een beetje meer glamour en dankzij een licht reflecterend glittertje gaan je ogen ook meer schitteren.

Oogschaduw
Deze doosjes zaten toevallig in mijn make-uptasje, maar ik heb nog meer favorieten. Het wisselt heel erg per seizoen en gelegenheid welke kleurtjes ik het liefst gebruik. Het quattro van Gosh is echt mijn zomerfavoriet, terwijl beide Deborah Milano trio’s vaak verantwoordelijk zijn voor een glanzende look (zowel overdag als ’s avonds). Ook heeft het te maken met wat ik die dag natuurlijk aan heb. Ik hou me meestal niet zo aan de regels die make-upartists geven. Ik doe het liefst wat ik zelf leuk vind. En daarom zit er ook knalblauwe oogschaduw tussen. Naast oogschaduw heb ik ook wat basics in de tas zitten, zoals mijn dottingtool (onmisbaar), handcrème, verschillende kwastjes, mijn oogschaduw base en een matte foundation, voor als het echt een speciale gelegenheid is.



Vlechtjes & knotjes
Mijn haar krult heel makkelijk, zonder krulspelden. Meestal maak ik na het wassen vlechtjes of knotjes (minimaal twee) en laat dit aan de lucht drogen voor een hoofd vol vrolijke krullen. Daarom vind je in mijn make-uptasje een heel assortiment speldjes en haarelastiekjes terug. Zo heb ik ze altijd bij de hand! Enne… het gouden gevlochten hoofd- c.q. haarbandje is nog van mijn mama geweest en draag ik in de zomer nog regelmatig.

En meer…
Uiteraard past niet alles in mijn make-uptasje. Mijn uitgebreide collectie nagellak bewaar ik ergens anders (net als de remover en wattenschijfjes) en ook mijn reinigingsproducten bewaar ik niet in dit tasje. Maar zoals je ziet gaat er best een boel in. Maar nu ik het heb laten zien, vertel eens: ‘Wat zit er in jouw toilettas?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.