woensdag 18 maart 2015

Geproefd: Double Green Tea van Pickwick

Ik hou van groene thee! Het is fris, zit vol antioxidanten en kan perfect gecombineerd worden met kruiden en vruchten. Zo is de klassieker groene thee met citroen altijd in mijn theekist te vinden. En dat geldt ook voor groene thee met kokos. Ik was dan ook zeer enthousiast toen ik vernam dat Pickwick drie nieuwe varianten introduceerde deze week: Pickwick Double Green Tea. Groene thee gecombineerd met een groen kruid en een groene vrucht en zelfs groente. En ik voel me extra speciaal dat ik deze drie varianten mocht proeven. Over het algemeen: echte aanraders! Zeer zacht, maar toch vol van smaak.


Appel & Citroengras
Appel, citroengras en groene thee, dat is een combinatie waar je blij van wordt. De frisse smaak van groene appels en de zachte citroensmaak van citroengras passen perfect samen, helemaal in combinatie met groene thee. Het ruikt al heerlijk als je het doosje openmaakt – en dan zitten de theezakjes nog in het papieren zakje. Zodra je het water op het zakje schenkt, word je meegenomen naar een heerlijke lentedag, vol fris groen gras en een lekker lentezonnetje. De milde smaak is perfect. Echt een heerlijke groene thee.

Druif & Citroenverbena
Uiteraard is dit een mix van groene druiven (ook wel witte druiven genoemd) en citroenverbena. Dit laatste is een kruid uit Chili en heeft een lichte citroenige smaak. De warme smaak van de druiven, gecombineerd met de citroenverbena smaakt zoet en vol, als een zomerdag. Stiekem is dit mijn favoriete Double Green tea van de drie. Ik hou wel van deze lichtzoete, rijke smaak van sappige druiven. De geur van de thee is heel subtiel, doch uitgesproken. Als een zonnetje in je theeglas. Ik neem nog een kopje…

Komkommer & Munt
Okay, dacht ik, terwijl ik de namen van de thee las. Groene thee met munt? Ja. Komkommer in je thee? Uhm… Ik denk niet dat ik de enige ben die daar misschien vreemd over denkt. Hoewel ik koud water met munt en komkommer erg lekker vind, twijfelde ik wel over deze combinatie. Bij het openen van het pakje komt de geur van komkommer je heel sterk tegemoet en dat verandert niet wanneer je het vermengd met heet water. Maar… het smaakt wel heel verrassend, vernieuwend en mild. Ik betrapte me erop dat ik het lekkerder vond dan ik had verwacht. Hou je van munt en komkommer? Probeer deze smaak dan zeker en laat je verrassen. De mensen bij Pickwick weten namelijk best wat ze doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.