vrijdag 3 juli 2015

Tour de France Funicure

Ik heb de sportkriebels in mijn buik en de afgelopen week zijn ze alleen maar erger geworden. Morgen start dan eindelijk de Tour de France in mijn eigen stad: Utrecht. De Grand Départ zal gepaard gaan met heel veel feestelijkheden en natuurlijk ga ik dit weekend ergens aan de kant staan om de wielrenners aan te moedigen. De stad is versierd en vier Nijntjes in Tour-pakjes staan al klaar voor de TV. Nijntje is nu eenmaal het boegbeeld van Utrecht en zij mag deze Tour natuurlijk niet ontbreken. Om de Tour nog dichterbij te halen heb ik een leuke, simpele, maar doeltreffende Utrecht Tour de France Funicure bedacht.


Benodigdheden:
Witte nagellak (bijvoorbeeld Rimmel London Rita Ora White Hot Love)
Rode nagellak (bijvoorbeeld Rimmel London Rita Ora Raw As Night)
Groene nagellak (bijvoorbeeld essence Beijos de Brazil)
Gele nagellak (bijvoorbeeld essence Wanna Be Your Sunshine)
Dotting Tool met een dikke punt (bijvoorbeeld de essence dotting tool met twee verschillende diktes punten)
Top coat (liefst sneldrogend om je funicure goed te houden, bijvoorbeeld essence Absolutely Pure)


Aanbrengen
Begin met de basiskleuren wit, groen en geel. Ik heb ervoor gekozen om wit op mijn pink, ringvinger en middelvinger te gebruiken. Vervolgens groen op de wijsvinger en geel op de nagel van mijn duim. Je hebt bij de Tour vier soorten truien: de witte trui, de bolletjes trui, de groene trui en de gele trui. De witte (pink) is voor de beste jongste rijder in het peleton. De bolletjes trui (ringvinger) is bestemd voor de renner met het beste bergklassement. De groene trui (wijsvinger) gaat naar de beste sprinter en de gele trui (duim), tja, die is natuurlijk voor de allerbeste renner van de Tour de France.

Drie van de vijf nagels zijn al klaar met de basiskleuren. Breng zo nodig een tweede laag aan en laat het goed drogen. Zijn je nagels droog? Dan wordt het tijd om de bolletjes trui vorm te gaan geven. Dit doe je door met een dotting tool stipjes aan te brengen met de rode nagellak. Het patroon mag je naar eigen inzicht invullen. Laat het goed drogen en doe dan de bolletjes op je andere ringvinger aanbrengen. Laat vervolgens weer goed drogen.

De Tour start in Utrecht en als trotse Utrechtse wil ik daar natuurlijk in de funicure iets mee doen. Ik heb daarom op de middelvinger het wapen van Utrecht aangebracht. Zoals je wellicht weet is deze rood met wit. Zorg wel dat de witte en de rode helft kloppen. De witte helft zit namelijk boven en de rode onder. Met de dotting tool heb ik de diagonaal in rood aangebracht en vervolgens heb ik voorzichtig dit vlakje rood gelakt.



Breng wanneer alles goed droog is de sneldrogende topcoat aan. Wees niet te zuinig met aanbrengen en lak de nagel in een soepele beweging. Rode nagellak heeft de neiging – net als zwarte nagellak – om snel uit te lopen als het laagje te dun is. Laat vervolgens goed drogen et voilá: klaar is je Tour de France Funicure!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.