vrijdag 29 januari 2016

Hippe boodschappentas

Je hebt het vast wel gemerkt dat je sinds 1 januari 2016 moet betalen voor plastic tasjes in de winkel. Normaal was je alleen een vergoeding voor grote tassen kwijt, maar de kleine tasjes kosten nu ook geld. We willen in Nederland namelijk het plasticafval aanzienlijk gaan verminderen. Daarom zijn er meer plastic recycle punten bij gekomen en krijg je geen gratis plastic tasjes meer. Winkelketen Zeeman verstrekt overigens helemaal geen plastic tasjes meer, maar verkoopt een handige, duurzame boodschappentas voor € 1. Het is een statiegeldtas, dus als de tas beschadigd is kun je deze omruilen of je geld terug krijgen. De shopper is weer helemaal terug en net als vroeger – toen ik klein was – zie je weer steeds meer mensen met een eigen hippe boodschappentas over straat gaan. Zelf heb ik graag linnen draagtassen en gebruik ik mijn DierenPark Amersfoort shopper van jute heel vaak voor de dagelijkse boodschappen. Je hippe of juist heel persoonlijke boodschappentas kan je ook zelf maken op websites als Spreadshirt. Of ga voor superduurzaam en bestel een van de More Than Hip tassen van gerecycled vrachtwagenzeil.




1. De Zeeman shopper / 2. Spreadshirt ontwerp
3. DierenPark Amersfoort tas / More Than Hip

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.