vrijdag 8 april 2016

Fashion Friday: Lente & pootjes funicure

De lente is begonnen: de lucht is blauw en de frisse kleuren van de lentebloemen zien we weer overal om ons heen. Dit inspireerde mij tot het creëren van een simpele, vrolijke funicure in frisse lentetinten van essence. Maar er is meer. Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat mijn hondje in mijn leven kwam. Je kent de zwart-witte rakker wel, want hij staat model voor menig foto hier op de website. Daarom combineer ik vandaag de frisse lentetinten met een gezellig hondenpootje. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Frisse Funicure
Het vrolijke merk essence heeft deze lente weer allerlei leuke kleurtjes nagellak opgenomen in het assortiment. Van de week werd ik verliefd op het frisse groen Good Limes en het vrolijke oranje Shade of Happiness. Als funicure heb ik mijn nagels om en om groen en oranje gelakt. Op de foto zie je links beginnend bij de pink met groen. Rechts heb ik het net andersom gedaan, waarbij ik dus met oranje op de pink ben begonnen. Wanneer je helemaal de lente in je bol hebt, kun je nog drie andere kleuren erbij kiezen. Een fruitig geel bijvoorbeeld, met poederig blauw en een tulpentint roze. Hiermee kun je al je nagels aan één hand een andere kleur geven. Deze funicure is snel aan te brengen en zal zeker opvallen.

Met hondenpootje
Meestal maak ik mijn hondenpootjes met een dotting tool die ik in de nagellak doop. Dit keer heb ik gekozen om een pootje met behulp van de StickIt! Nail Vinyls te plaatsen. Net zo gemakkelijk en snel. De pootjes zijn gemakkelijk te gebruiken en uit te drukken uit het vinyl. Mijn nagels zijn helaas niet lang genoeg om beide pootjes van het sjabloon te gebruiken, maar door het net anders te plaatsen gaat het net zo gemakkelijk.
Zo gebruik je de vinyls:
1 breng een basecoat aan en eventueel je favoriete kleur nagellak en laat deze goed drogen
2 breng vervolgens een topcoat aan over de nagellak en laat deze ook goed drogen
3 met behulp van een pincet of met je vingers breng je het sjabloon aan op je nagels
4 lak of spons een laag nagellak over het sjabloon aan (ik heb dit keer gekozen voor zwart met zilveren glitters van Cosmic Black van W7 cosmetics)
5 trek direct met het pincet het sjabloon los van de nagel
6 laat goed drogen en breng om je funicure te beschermen nog een topcoat aan



Het sjabloon kun je echter maar éénmalig gebruiken, dat wil zeggen dat je wel per sessie meerdere nagels kunt doen. Let er dan wel op dat er geen nagellak aan de achterkant van het sjabloon blijft zitten, want anders mislukt je funicure.

Veel lakplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.