donderdag 7 juli 2016

Zen aan zee

Wat ben ik dol op wandelingen maken aan zee. Met je blote voeten (zelfs als de zon niet schijnt) in het zand, slenteren door de branding. Het geklots van de golven en het ruisen van de wind met hier en daar een krijsende zeemeeuw voeren mijn gedachten altijd helemaal mee… om er rust voor in de plaats te brengen. Het is echt even een zen-moment voor mij om in de buurt van de zee te zijn. Water is helend. En daarom is het ook niet meer dan logisch om je echte zen-moment aan zee te beleven. Twee zen-momenten aan zee zet ik in de spotlight. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Yoga aan zee
Omdat de zee zoveel gunstige invloeden heeft op je gestel, is het een perfecte plek voor yoga en meditatie. In Zandvoort kun je daarom meedoen aan de yoga-sessies van ZenZo Yoga. Met je voetjes in het zand en de zilte zeelucht door je haren leer je meer over yoga en je eigen lichaam dan ooit tevoren. Eigenaresse Monique Christiaans geeft verschillende vormen van yoga, maar ook detox-weekenden en voedingsadvies aan iedereen. Voor Monique is yoga meer dan alleen bewegen. Het is een levenswijze die ze heeft geadopteerd nadat ze zelf baarmoederhalskanker heeft gekregen. Gelukkig overleefde ze het en vond ze rust en zichzelf terug door yoga. Deze wijze lessen geeft ze graag door, terwijl je geniet en één wordt met het strand, de zee, de golven en jezelf. (foto: ZenZo Yoga)

Floaten aan zee
Sinds vandaag geopend: Floatcenter De Pier in Scheveningen. Een prachtige locatie aan zee waar je kunt drijven in je eigen floatkamer in zout water. Ik heb al vaker over het goede van floaten geschreven. Zelf float ik in Amsterdam, al lonkt deze locatie ook heel erg. Op De Pier van Scheveningen ligt namelijk het allernieuwste floatcenter. Als je nu klaar bent met je sessie kun je nog nagenieten van de zeewind in je haren en het ruisen van de wind, voordat je je weer blootstelt aan de drukte van het verkeer en alledag. Dat wordt puur genieten aan zee. (foto: Floatcenter)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.