dinsdag 6 september 2016

Bio-Oil test week 1: daar gaan we dan…

Voor mijn weblog mag ik vaak leuke producten testen. Dit keer test ik Bio-Oil uit verpakt in een schattige flacon van 60ml. Een heerlijke huidolie die striae en littekens helpt verminderen in je huid. Omdat je Bio-Oil langere tijd achtereen moet gebruiken om de herstellende functie van je huid te kunnen ondersteunen, kun je de komende weken lezen over mijn bevindingen. Ik ben gisteren begonnen en hier is mijn dagboek met mijn eerste ervaringen! (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Week 1
Ik ben begonnen met de Bio-Oil test en moet eerlijk bekennen dat ik het wel spannend vind. Ik heb besloten om het te testen op mijn litteken dat ik heb overgehouden aan mijn blindedarm operatie van 16 jaar geleden. Er staat op de verpakking dat ook oude littekens verzorgd en verminderd kunnen worden met Bio-Oil en ik durf het eindelijk eens te proberen. Dit litteken zit me niet zozeer dwars maar ik vind het wel ontsierend en er zit weinig gevoel in. Het is heel lang verheven geweest door de manier van hechten na mijn blindedarm operatie. Doordat er geen gevoel in zit, is insmeren best wel een rare sensatie. Omdat ik voor mijn blog Bio-Oil mag testen, stap ik over die drempel heen en gaan we eens zien of het wat minder heftig wordt. Ik verwacht niet dat het gevoel terugkomt, maar wat minder donkergekleurd mag wel.

Zo ziet mijn litteken er nu uit, voordat ik met de Bio-Oil ben begonnen: grillig en breed. Op de foto is de donkere kleur van de huid niet goed te zien, maar het is donkerder dan de rest van mijn huid. Ik heb in die 16 jaar tijd het alleen verzorgd met bodylotion, maar geen speciale crèmes, lotions of huidoliën. Dan is het tijd voor de Bio-Oil. Fijn: je hebt maar een paar druppels nodig om de huid mee in te smeren. Ik had teveel genomen en heb maar wat striae meegenomen met insmeren – dat kan zeker geen kwaad. Het brengt heel fijn aan en heeft een lichte, zeer aangename geur. Na gebruik voelen je handen en huid niet vet aan en kon ik zonder eerst mijn handen te hoeven wassen dit stukje intypen.

Doe mee & win een flacon Bio-Oil!
De komende weken hou ik jullie op dinsdag op de hoogte van mijn bevindingen met Bio-Oil. Ik mag overigens drie gelukkige lezers ook blij maken met een Bio-Oil flacon. Ik kies uit alle deelnemers wekelijks een winnaar (dus verdeeld over drie weken komen er drie winnaars uit de bus). Stuur mij je naam en adresgegevens in een privébericht op Facebook.com/WritingBerries en vertel ook waarom je een flesje Bio-Oil wilt testen. Wie weet ontvang jij dan wel binnenkort een flacon om je huid mee te verwennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.