maandag 24 oktober 2016

Happy Halloween met Writing Berries

Volgende week maandag is het Halloween! Maar veel Halloweenfeestjes zullen deze week of in het weekend gevierd worden. Zo kun je nog volop genieten van enge avondjes in bijvoorbeeld Walibi, van het Dia de los Muertos feest in Burgers Zoo en van een Halloween weekend in het gezellige Taman Indonesia. In de afgelopen 4 jaar heb ik al veel over Halloween geschreven. Daarom zet ik vandaag een paar leuke blogs over dit griezelfeest op een rij, zodat je deze eens rustig kunt nalezen. Happy Halloween! (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

29 oktober 2012
Halloween: griezelen tijdens Allerheiligenavond

In het artikel Halloween: griezelen tijdens Allerheiligenavond lees je meer over de oorsprong van Halloween en hoe dit is vermengd met andere tradities in de oogsttijd.

31 oktober 2012
Jack O’Lantern: de griezelpompoen

Het artikel Jack O’Lantern: de griezelpompoen vertelt het verhaal over de traditie van de pompoenlantaarns. De legende begint eigenlijk niet met een pompoen, maar met een knol. Hoe zijn dit dan pompoenen geworden?

28 oktober 2013
Halloween met honden

Ik vier graag Halloween met mijn hondje. In het artikel Halloween met Honden geef ik niet alleen tips voor een leuke Halloween met je hondje, maar ook kostuumtips. De foto bij dit artikel is mij nog altijd heel dierbaar.

30 oktober 2013
Halloween hapjes: griezelig & lekker

Bij een Halloween feestje horen natuurlijk lekkere traditionele en griezelige hapjes. In het artikel Halloween hapjes: griezelig & lekker geef ik tips voor echte Halloween gerichte gerechten en snacks.

31 oktober 2013
Happy Halloween!

Halloween is ook niet compleet zonder enge versieringen. Natuurlijk kun je de versieringen van je huis zo eng maken als jij zelf wilt. Maak je versieringen zelf of koop deze in de feestwinkel. Voor ideeën lees je Happy Halloween! er nog eens op na.

26 oktober 2015
Huil naar de Maan! Het is bijna Halloween

Aroooooooooo! Halloween is de tijd van weerwolven! En voor mijn Roodkapje kostuum. Ik vind wolven geweldig en in het kader van Halloween mochten ze zeker in dit overzicht niet ontbreken. Lees daarom ook nog eens Huil naar de Maan! Het is bijna Halloween erop na.

28 oktober 2015
Maak je eigen Pompoenlantaarns!

Men neme een grote dosis fantasie en laten deze los op een uitgeholde pompoen. Kaarsje erin en je hebt je eigen pompoenlantaarn. Voor ideeën en links naar ideeën lees je het artikel Maak je eigen Pompoenlantaarns! van vorig jaar nog eens na. Pinterest geeft je sowieso legio ideeën voor de mooiste – en meest griezelige – pompoens!

29 oktober 2015
Happy Halloween Hondjes

Een paar jaar later na het ander artikel over Halloween Hondjes was het tijd om meerdere kostuums van mijn hand voor mijn hondje te showen in het artikel Happy Halloween Hondjes. Sammie vindt het namelijk helemaal niet erg dat vrouwtje (ik dus) hem aankleed voor Halloween. Daarnaast geef ik tips waar je op moet letten als je je hond een kostuum aantrekt.

Ik hoop dat deze artikelen je inspiratie geven voor een spetterend Halloween feest. Deze week volgt er zeker nog meer inspiratie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.