donderdag 4 mei 2017

Trend: Hema’s Neon nagels

Als meisje opgegroeid in de jaren 80 van de vorige eeuw was neon in het straatbeeld heel normaal. We hadden allemaal Hema markeerstiften in verschillende, felle kleuren, droegen fluorescerende groene, roze of gele veters in onze gympen en hadden van die posters hangen met knallende kleuren. Ook onze kleding en accessoires hadden knallende, ‘dit-doet-zeer-aan-mijn-ogen-waar-is-mijn-zonnebril’ kleuren. Heerlijk! Daarom was ik ook erg blij toen ik vorige week de Hema op het station in wandelde en deze nagellakjes tegenkwam. Neon nailpolish, in 6 verschillende, zeer herkenbare kleuren. Aan te raden is om de basecoat én de topcoat erbij te nemen. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Knalkleuren
Neon is weer helemaal terug. Je ziet het weer in kleding als accent, in sieraden en als zonnebril monturen. Ik hou ervan. Bovendien zijn opvallende, knalkleuren extra leuk als je naar een festival gaat. Ook je zongekuste huid houdt wel van zo een neontint. De 6 kleuren uit de Neon Nailpolish lijn van Hema doen mij direct denken aan de markeerstiften die ik vroeger gebruikte: het knalroze, de rood/roze tint, felgroen, helder paars, oranje en natuurlijk het altijd populaire fluorescerende geel. De enige kleur die ik stiekem mis in de lijn is een markeerstift blauw, maar wellicht was die niet neon genoeg. De oranje variant was op het moment van aanschaf niet voorradig.

Witte basecoat
Je kan de nagellak aanbrengen op een blanke basecoat. Dan heeft het een soort jelly effect, want je blijft je eigen nagel door de kleur heen zien (zie foto). Voor het markeerstift idee wel leuk, maar het superknallende effect blijft dan uit. Daarom is er een speciale basecoat bij de lijn uitgebracht. Deze is wit van kleur en beschermt de nagels tegen eventuele verkleuring van de Neon nagellakjes. Breng twee dunne laagjes aan, zodat je een mooie egale basis krijgt. Laat dit goed drogen en ga met de kleurtjes aan de slag.

Tip: breng de kleur dikker aan
De nagellak droogt heel snel en dat is fijn. Het is namelijk aan te raden om iets dikker te lakken dan je misschien gewend bent. De Neon lak kan de basecoat namelijk weer een beetje oplossen. Bij mij gebeurde dit onder het groen op de wijsvinger. Het egale effect gaat dan verloren. Lak snel met een beetje meer kleur en laat goed drogen. Vervolgens kun je er nog een tweede of zelfs derde laagje aan toevoegen. De kleur zal mat opdrogen.

Tip: breng de topcoat ook dikker aan
Nog een sneldrogende rakker dus je kan deze topcoat ook gerust iets dikker aanbrengen, om oplossen van de kleur en dus een vlekkerig resultaat te voorkomen. De speciale topcoat maakt je nagels heerlijk glad en geeft de kleur een superglans! Deze glans laat de neon lakjes echt van je nagels afspatten.

Limited Edition
De lakjes zijn verkrijgbaar in de Hema winkel en op Hema.nl, zolang de voorraad strekt. Want de Neon Nailpolish lijn is een limited edition.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.