woensdag 25 oktober 2017

Vakantieblog Texel: afscheidsrondje over het eiland

O Texel wat heb ik genoten van de zomervakantie. Het is inmiddels eind oktober en ik ben nog aan het nagenieten van die ene week in augustus. Dat hebben jullie de afgelopen weken kunnen lezen. Om nog een keertje van de zon, de zee, De Koog, de ijsjes, de zeehondjes en de musea na te genieten, vind je hieronder alle links naar deze artikelen. Maak je nog even met mij een rondje over het eiland om afscheid te nemen?

(foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)



We begonnen in september met een gezellige aankondiging en een inleiding over waarom ik van Texel hou. Lees het nog een keertje in: Texel, gemoedelijk Waddeneiland en je weet meteen waarom ik deze blogserie gestart ben.


Daarna gingen we naar Schipbreuk- & Juttersmuseum Flora met zijn vele gevonden voorwerpen. Hier verbaasde ik mij over de hoeveelheid tandenborstels, medicijnen, helmen en fietsen die met storm aangespoeld is op het strand van Texel. Echt een bezoekje waar je stil van wordt.



In de derde week nam ik jullie mee naar het bijzondere Texel Zoo. Een kleine dierentuin met heel veel bijzondere vogels, vlinders en andere dieren. Erg leuk en qua uilen ook zeer indrukwekkend om te bezoeken.


Aan de andere kant van het eiland in Oudeschild ligt Kaap Skil, ook een juttersmuseum, maar ook een openluchtmuseum met vissershuisjes. Het is ook de thuishaven van de nagebouwde Reede van Texel. Leer meer over het rijke vissers- en zeevaartverleden (en heden) van Texel in dit museum.



Een bezoek aan het eiland Texel is voor mij niet compleet zonder bezoek aan de zeehondjes van Ecomare. Tijdens dit bezoek heb ik veel zeehondjes in de opvang gezien en genoot ik van de tentoonstelling Waddenstad.


Als we op Texel verblijven dan huren we altijd een huisje op Landal Beach Park Texel in De Koog. De heerlijke huizen zijn van alle gemakken voorzien. En ons hondje is ook van harte welkom in de huisjes. Dat maakt voor mij de vakantie echt helemaal compleet.


Vorige week nam ik jullie mee naar De Koog zelf, de badplaats van het eiland. De Koog heeft veel leuke restaurantjes en winkeltjes. Maar het lekkerste ijsje? Dat haal je bij Bella Toscana, naast de Jumbo. Echt zo lekker… ik kijk nu al uit naar de volgende keer dat we daar een ijsje gaan halen.


Dag Texel, ik kijk nu al uit naar de volgende keer…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.