maandag 2 november 2015

3 jaar Writing Berries

Het is vandaag 2 november en dat is voor mij een bijzondere datum. Drie jaar geleden (het was een vrijdag) stond ik met vlinders in mijn buik en mijn goede gedrag op de stoep bij de Kamer van Koophandel. Het ging echt gebeuren: ik ging mijzelf inschrijven in het Handelsregister als freelancer. Mijn website/blog/online magazine* (zelf omcirkelen wat je het beste vindt passen) bestond al wat langer, maar ineens werd het toch wel tijd om een officieel bedrijf te gaan worden. En daarom vier ik vandaag een heel klein beetje dat Writing Berries 3 jaar bestaat! (Klik gerust op de foto's hieronder en volg de link naar het bijbehorende artikel.) (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)




Mooie projecten
De afgelopen drie jaar heb ik mogen schrijven aan mooie projecten van zeer uiteenlopende onderwerpen. Zo blog ik voor verschillende reiswebsites (zoals NoSun), heb ik meegeschreven aan de webshops van verschillende modehuizen (waaronder Zalando) en schrijf ik regelmatig nog voor mijn oude vakblad Lijfblad. En ook als schrijfcoach (want ik doe meer dan alleen schrijven) ben ik met mooie verhalen in aanraking gekomen.



Uiteenlopende onderwerpen
Als ik zo even over mijn schouder kijk naar de afgelopen drie jaar had ik eigenlijk nooit gedacht dat ik over zoveel uiteenlopende onderwerpen zou gaan schrijven. Ik kwam uit de beauty & gezondheidsbranche, maar dat was niet waar ik alleen maar over wilde schrijven hier op de website. Eclectisch als ik zelf ben, wilde ik een breed publiek aanspreken met mijn schrijfstijl (die door een opdrachtgever werd omschreven als een ‘beschrijvende no-nonsense stijl, die heerlijk wegleest’), maar ook laten zien dat ik van vele markten thuis ben aan mogelijke opdrachtgevers. Dit resulteerde in een website waar ik wekelijks met veel plezier aan werk.



Bijzondere reportages
Zonder mijn website had ik nooit de hand geschud van Jane Goodall in Apenheul, stond ik niet oog in oog met reuzenschildpadden in DierenPark Amersfoort en was het 12 ½ jarig ‘huwelijk’ van Nonkel en Kanette in Zoo Parc Overloon aan mij voorbij gegaan. En dat zijn slechts drie bijzondere reportages die ik de afgelopen drie jaar heb mogen schrijven. Zo denk ik ook nog altijd met veel plezier terug aan Hond in de Klas van de Sophia-Vereeniging, de Poopy Cat actie in GaiaZOO en – zeer recentelijk – het feestje in Dierenpark Emmen voor Radza junior en de jarige dierentuin. Naast veel uitjes in Nederland, heb ik ook reportages geschreven over het zeer ontspannende floaten bij het FloatCenter in onder meer Amsterdam, ben ik bijna kind aan huis bij de Mesdag Collectie en het Van Gogh Museum geworden en kan ik heel erg genieten van zaken als de Vakantiebeurs. En natuurlijk vertel ik meer over mijn favoriete persevents, zoals het LifestyleLab en de beautydag van L’Oréal. Ik vind het heerlijk om op locatie foto’s te maken, te luisteren naar bijzondere verhalen en daar dan weer zelf een artikel van te maken. Hetzij voor mijn website, hetzij voor een opdrachtgever.



Productreviews
Ook leuk: het reviewen van producten. Tja, als schrijvende bosbes kan ik ook zeer genieten van de nieuwste kleuren nagellak – en het uitvoeren van zelfbedachte nailart, of, zoals ik het graag noem, funicure – een nieuwe fles wijn of een voedingssupplement. Met als hoogtepunt eigenlijk het Glitter & Glamour Beauty Blog in december met de nieuwste feesttrends. Een feest om alles uit te proberen, te fotograferen en natuurlijk te beschrijven. Als het mij aanspreekt dan wil ik zeker een review schrijven op mijn website. Daar zijn de laatste tijd ook boekreviews bijgekomen, want ja… die kun je natuurlijk ook reviewen.



Puur genieten
Schrijven is voor mij een levensstijl. Een dag niet geschreven (zoals een artikel voor een opdrachtgever, stukje voor mijn website, een gedichtje of een verhaal voor mijzelf) is voor mij een dag niet geleefd. Zelfs als ik niets op papier zet kan ik in mijn hoofd bezig zijn met het componeren van teksten.



Nieuwe opdrachten
Ik ga nu op naar mijn eerste Lustrum – over twee jaar. Ondertussen blijf ik natuurlijk doen waar ik het meeste van geniet: schrijven. En wie weet mag ik in de nabije toekomst ook voor jouw bedrijf, website of tijdschrift aan de slag? Je kunt bij mij terecht voor zeer uiteenlopende teksten, maar ook voor gelegenheidspoëzie (waaronder Sinterklaasgedichten) en schrijfcoaching.



Meer artikelen (terug)lezen? Kijk dan in het archief, zoek tussen de labels of klik op de afbeeldingen in de linkerkolom op de website!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.